ΑΧΛΑΔΑ-ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΤΟΥΡΚΟΥ

ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: ΑΧΛΑΔΑ
ΤΕΡΜΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: ΑΧΛΑΔΑ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:
Η διαδρομή ξεκινάει από τον οικισμό της Αχλάδας. Με αφετηρία την πλατεία του οικισμού, συνεχίζουμε στον ασφαλτοστρωμένο δρόμο με κατεύθυνση τον επόμενο οικισμό, τον Σκοπό. Διασχίζουμε τον Σκοπό, ακολουθούμε το δεύτερο αριστερά χωματόδρομο, ο οποίος μας οδηγεί στο φράγμα της Παπαδιάς. Προσπερνάμε το φράγμα από την μπροστινή πλευρά, κυκλικά και αρχίζουμε να κατηφορίζουμε προς τα κάτω.
Κατηφορίζοντας θα συναντήσουμε μία διασταύρωση και ακολουθούμε τον αριστερό ανηφορικό χωματόδρομο. Ο δρόμος αυτός θα μας οδηγήσει στο ορειβατικό καταφύγιο «του Τούρκου». Το καταφύγιο αυτό είναι γνωστό για τις πολλές ορειβατικές συναντήσεις ορειβατικών συλλόγων. Για την επιστροφή ακολουθούμε το μονοπάτι που ξεκινά λίγο μετά το καταφύγιο και το οποίο θα μας κατεβάσει στο εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου. Συνεχίζοντας τον χωματόδρομο θα βγούμε σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο, ο οποίος μας οδηγεί στην αφετηρία μας, τον οικισμό της Αχλάδας .

ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ:
1- Το φράγμα παπαδιάς
2- Το ορειβατικό καταφύγιο του Τούρκου
3- Η φυσική ομορφιά της περιοχής με θέα την κορυφή του Καϊμακτσαλάν και την κορυφή της “Πιπερίτσας”

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Η περιοχή είναι φανταστική. Μπορεί κάποιος να δει πολλά και σπουδαία πράγματα από το συνοριακό δρόμο ποδηλατώντας κυριολεκτικά πάνω στη συνοριακή γραμμή της χώρας από παλιά ελληνικά φυλάκια αλλά και ξένα της γείτονος χώρας. Μπορεί κάποιος να δει το ρουμανικό σχολείο, το καταφύγιο Τούρκου. Και να ανέβει στην κορυφή της Πιπερίτσας ή ακόμα και για πιο extreme καταστάσεις να σκαρφαλώσει στην κορυφή του Καϊμακτσαλάν, την υψηλότερη της περιοχής στο εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία στα 2524 μέτρα.
Υπάρχουν πολλοί όμορφοι δασικοί δρόμοι για όλα τα γούστα. Άλλοι πιο σκληροί σε ανάβαση και άλλοι πιο ήπιοι.